ازون تراپی

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

اوزون تراپی یا اوزون درمانی، یک تکنیک پزشکی مؤثر و بی خطر مورد استفاده در کلینیک درد و مرکز اوزون تراپی است. اوزون نه تنها باعث درمان درد می شود، بلکه علت ایجاد درد را نیز درمان می کند و در درمان دردهای زیادی مفید است. ازن تراپی در مقایسه با روش های زیان آوری مانند داروهای دارای عوارض، تزریق استروئید و جراحی، روشی بی خطر محسوب می شود. اوزون تراپی را می توان به صورت تنها یا همراه با سایر درمان های ترمیم کننده، مانند پرولوتراپی و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، برای درمان آسیب ها و دردهای استخوانی عضلانی به کار برد.

اثرات شگفت انگیز اوزن ریشه علمی دارد

درمان با اوزن در زمان بسیار کوتاهی باعث بهبودی می شود و نتیجه درمان تا مدت ها باقی می ماند. ممکن است برای خوانندگان این نتایج اغراق آمیز و عجیب به نظر برسد؛ اما تمام این مطالب حقیقت دارند و علت علمی تأثیر درمانی اوزن نیز مشخص شده است. درد در اثر التهاب ایجاد می شود التهاب نیز حاصل آسیب به بافت است. التهاب جلوی رسید اکسیژن به بافت آسیب دیده را می گیرد و روند بهبودی را کند می کند. گازی که تزریق می شود، بیشتر از اکسیژن تشکیل شده است تا اوزن. اکسیژن باعث تولید انرژی در سلول ها می شود. اوزن تزریق شده نیز واسطه های شیمیایی را فعال می کند. این واسطه ها باعث ترمیم و بازسازی بافت و نیزتعدیل التهاب می شوند.

اوزون را با چه روشهایی وارد بدن میکنند؟

  1.  اوزون را می توان با آب مخلوط و با خوردن وارد بدن کرد.
  2. می توان آن را از طریق واژینال و یا رکتوم به بدن رساند.
  3. با روش اوتوهماتراپی خون از بدن شخص گرفته می شود، با اوزون مخلوط و دوباره از راه تزریق درون وریدی یا عضلانی وارد بدن می شود.
  4. آب و یا روغن گیاهی غنی شده با اوزون برای درمان مشکلات پوستی مانند زخم ها، سوختگی ها، عفونت ها و گزش حشرات به کار می رود.
  5. آب غنی شده با ازن را می توان با تزریق به داخل مفصل های بدن تزریق نمود. این روش برای درمان آرتروزهایی از نوع استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید به کار می رود. برای این منظور اوزن به طور دقیق از طریق ریشه داخل مفصلی، به داخل مفصل ملتهب شده و دردناک تزریق می شود. این روش علاوه بر تسکین درد باعث بهبودی و بازگشت عملکرد مفصل نیز می شود.

کاربردهای اوزون تراپی

تزریق اوزون در درمان مشکلات زیر مفید است:

  • درد شدید گردن و کمر
  • بورسیت یا تاندونیت شانه
  • آرنج تنیس بازان (درد در قسمت خارجی آرنج که شیوع بالایی در بین تنیس بازان دارد)
  • زانو درد ناشی از سندروم ﭘﺎﺗﻠﻮﻓﻤﻮرال یا آرتروز
  • دردهای شدید و مزمن در تمام عضلات بدن
  • بیماری های بدخیم (سرطان)
  • زخم های ناشی از دیابت

به طور خلاصه می توان گفت اوزون تراپی برای درمان هر گونه درد عضلانی یا اسکلتی در بدن، که بیش از دو ماه باقی بماند، مفید است. بین 30 تا 60 دقیقه بعد از تزریق، درد بیمار از بین می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *